Tips

Tänkte tipsa om en maträtt som jag ska börja äta.
Först hade jag enbart tänkt äta knäckebröd med citronpeppar och smör, men insåg ganska snabbt att enbart de skulle få kroppen att må riktigt dåligt (ironiskt med tanke på min diet) och folk skulle börja undra varför jag inte äter annat.
De jag hade tänker börja äte heter Findus frysta rotfrukter och innehåller ca 30 kalorier per hundrade gram, alltså en hel 500 grams påse innehåller inte mer än ca 165 kalorier.
Jag prövade de faktiskt idag.
Jag tog en wook panna, hällde upp lite vatten (använder det istället för smör eller någon form av fet olja) och salter lite (jag älskar salt så använder bara de).
Väntar tills vattnet börjar koka och häller sedan i rotfrukterna.
Nu är det bara att vänta tills allt är genomvarmt och njut sedan med ett glad iskallt vatten!
Mums säger jag bara !

Kostar 20 kronor per påse, och är helt underbart god.
Helt klart värt att pröva enligt mig :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0