här ska det egentligen vara en rubrik

Känner mig inte ett dugg kreativ idag så det vart bara något hopslängt där rubriken ska vara.
Känner mig även fruktansvärt lat, även fast jag har gått två promenader.
Gick ut och gick med min syster nyss, vi var ute ca 65 minuter, så 248 kalorier brända där också.
Just nu ligger jag på 248 kalorier minus, men ska äta en tomat soppa med 120 kalorier lite senare, så det blir bara 128 kalorier minus.
Funderar dock på att ta en kort promenad på en halvtimme lite senare för de är trots allt 114 kalorier till på det.

Tomatsoppan tar jag så sent som möjligt, är verkligen vrål hungrig nu men tar jag den förtidigt är risken att jag blir hungrig senare på kvällen och äter nått olämpligt. Eller äter nått överhuvud taget.
Har förövrigt sjukt ont i mitt vänstra knä.
Vaknade dagen tidigt som satan dan efter nyår och kunde inte somna om för att jag hade så stört ont i knäet, och smärtan vägrar ge sig helt.
Utan den kan släppa ett dag, men kommer alltid tillbaka. Och då handlar de inte om att den släpper ett par dagar, nej utan det handlar enbart om ett par timmar bara.
Sen känns det så töntigt att åka till typ vårdcentralen och kolla upp det, för tänk om det bara är typ en sträckning eller nått sånt töntigt?
Nej, jag ger det en vecka till.
Sen kollar jag upp det, kanske.

Nu ska jag väcka min syster och slå igång en film, sen blir det tomatsoppa.
Kram!


Kommentarer
Postat av: Nemi

Kruskakli kan du nog köpa i nästan vilken mataffär som helst skulle jag tro! Det är vetekli fast grövre. Jag tar ungefär 3/4 dl kruskakli, 1/4 (eller mindre) havregryn och ca 1 dl vatten och sen kör jag i mikron=P

Jag har försökt ta reda på kaloriinnehållet men det är lite knepigt eftersom det står olika typ överallt. En gissning är nog ungefär 55-65 kcal beroende på hur mycket havregryn man tar. Någon hade räknat ut att det blir 38 kcal med 1/4 av varje iallafall! Lite havregryn måste det tyvärr vara eftersom annars vägrar kruskaklin att "gå ihop" med vattnet.

2011-01-11 @ 23:12:45
URL: http://ashtray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0