Våta nosar och lena pälsar

Sitter nu, tio över sju, i min systers soffa.
Är egentligen sjukt trött, men kan inte somna om.
Jävligt jobbigt.
Idag ska jag passa hennes lilla hund eftersom hon ska till stan och handla lite.
Själv är man fattig och kan inte göra de justnu.
Men hunden är en bra ursäkt för mig att hålla mig i rörelse och inte sitta still för länge.

Idag funderar jag på att lägga upp ett matschema, om de följs till punkt och prick vet jag inte då mamma kan ringa och säga att jag ska äta hemma-
Hade tänkt göra så att jag ska försöka äta varannan timme-
Så nu ska jag äta en halv knäckebröds skiva, och nästa del tar jag om två timmar.
Då håller jag igång ämnesomsättningen (eller metabolismen) hela tiden, så den inte blir så ojämn,
Hörde dessutom på tv igår att dom diskuterade den nu väldigt populära bantningsmetoden där man går ut i kyla i väldigt lite kläder, dricker isvatten och duschar i kallt vatten. Faktum är att de till och med är bevisar att de ökar förbränningen med ca 50 % då kroppen vill hålla sig till en viss kroppstempratur.
Det gillar jag skarpt.
Så ifall ni ska ut och jogga nått framöver men tycker att det verkar vara kallt, eller att ni fryser, se det som  något positivt.
Ta då istället flera korta promenader, iställer för att de en enda lång och riskera att bli förkyld. För det handlar om att bli kall, och då inte så smart att hålla sig kall länge och dra på sig sjuka.
Bli hellre kall korta stunder.


Nej, nu ska jag lyssna på musik, röka och äta min halva knäckebröds skiva.
Kram


Kommentarer
Postat av: Evelina Kiviranta

Prata? Loggar in på msn ifall du vill snacka :) Bara rent allmän skit ^^ [email protected] KRAM!

2010-12-27 @ 08:26:54
URL: http://kiiwilina.blogg.se/
Postat av: odisse

vet att du inte tar åt dig av det här och att du kommer bli irriterad, men jag vill säga det ändå innan du förstör dig själv mer. och jag vet att du säkert vet det här, eller att det kanske aldrig har kommit till dig på det sättet...



men det kan slå över. att svälta hjälper bara om du vill må psykiskt dåligt och alltid vill vara i din egna grå lilla värld och om du till sist vill vakna med stor benskörhet och kanske till och med så dåligt hjärta att det ger upp.



du kommer inte bli fet av att äta mer än 40 kcal på en dag. vet att 1000 kcal låter jättemycket, som en riktigt dålig dag, men du borde äta det åtminstone (till och med det är ju för lite) och sluta röka.sluta röka mest för hälsan. fast det är svårt, det vet jag ju med.



men jag blir ledsen. när jag läser din blogg kan jag känna efter och minnas hur det var. men det var inte värt det. jag blev tvingad att bli "frisk" på egen hand och gick istället upp från 48 till 69. försök att hitta någon som kan hjälpa dig. jag känner dig inte men jag vill bara säga. du kommer aldrig att bli nöjd om du fortsätter här, för det sitter i huvudet. ingen på denna jord tycker att du är fet. inte ens i närheten. du är under normalsmal. du är jättesmal. jag skulle ha stannat där om jag var du. innan du blir helt förstörd.

2010-12-27 @ 08:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0