Mat

Dagens intag har inte varit okej.
Den har bestått av:

- 3 knäckebröds mackor = 90 kalorier
- Vindruvor = ca 80 kalorier
- Varmakoppen kyckling = 60 kalorier
- pytt i panna med en massa salt och svartpeppar = vet inte, men minst 100 kalorier.

Sen en massa sockerfria tuggumin på det.
Åh, jag klarar mig aldrig från kvälls hetsen.
Det gick jätte bra, fram till sju ungefär, då min syster började laga mat.
Då knäcktes jag, då klev den dåliga, feta och hungriga jag fram.
Svullade som fan.
Men den duktiga delen av mig drack iallfall vatten, en massa mellan varje tugga.
Längtar verkligen inte tills jag ska väga mig ikväll, har garanterat gått upp igen.
Klarar inte av att pedla fram och tillbaka längre...
Jag vill förihelvete gå ner!

Hade en fruktansvärd ångest idag när jag skulle äta varmakoppen.
Drack jättemycket vatten, och såg till att äta långsamt.
Två cigg och 35 minuter senare var jag klar.
Kändes tjockt i halsen när jag svalde, och funderade hela tiden på att slänga allt.
Den bra jag drack långsamt, doppade skeden, slickade av den, och fortsatte så tills jag fick ta halva skedar.
Den dåliga jag skrek i mig att halsa koppen, att äta mer och inte sluta. Den viskade saker som "men lilla du, det skadar inte att du tar hela skedar, du blir inte tjockare för det, ät nu".
Den bra jag skrek av hat tillbaka, "tror du att jag är en komplett idiot eller?! Tror du inte att jag fattar att jag blir fet om jag ska äta upp allt OCH mer?! De räcker förihelvete!"

Blir att köpa in varmakoppen imorgon ifall jag ska in till stan och handla med mamma.
Ska kolla efter så få kalorier som möjligt, och sen ska dom inte vara allt för goda heller då det ökar risken för hets.

Jag vill förövrigt flytta iväg, helt själv.
För jag känner själv att jag kan hindra hetsen mycket bättre om jag är själv.
För då behöver jag inte tänka ut en massa ursäkter och dåliga lögner, eller klistra på ett falsk leende och äta trots att jag skriker av ångest innuti.

Dagen har varit skit.
Ångest inför kvällen, och halsen brinner.
Nu ska jag ut och röka och få tankarna på annat.
Kram


Kommentarer
Postat av: Bones

Ja precis!!! Framförallt är jag inte som en frisk person heller, så jag förstår inte varför dom tror att jag kommer ta till mig deras kommentarer eller "råd" när jag är självmordsbenägen och det enda som håller mig vid liv är min ätstörning.. Man blir så irriterad på att dom tror att det är så jävla lätt att bara skärpa sig.

ha det bra o lycka till med allt <3

2010-12-27 @ 21:27:47
URL: http://bones.webblogg.se/
Postat av: tw

kan rekpomendera varma koppen tomat och basilika, den är bara på 50 kcal har jag för mig. och den är lagom god :)

2010-12-28 @ 16:22:02
URL: http://crawlinginmyskin.wblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0