Knäckebröd och trötta hundar

Har nyss kollar på film, seven pounds heter den, riktigt fin faktiskt.
Snöar som fan ute, jätte jobbigt med tanke på att jag faktiskt vill ta en långpromenad men jag inte kommer kunna göra de då lilla hunden hatar snö.
Suck, får bli en kort promenad på tio minuter iallfall.
Sen blir det att slå igång pilates videon. Har längtat som fan på att få träna till den, och idag blir det av!

Har ett litet tips dessutom.
Jag vill äta så lite kalorier som möjligt, men unvika att behöva gå runt hungrig konstant.
Inte bara det att folk frågar varför man inte äter, trots att magen skriker av hunger, eller de att de svider och gör ont i magen efter ett tag, utan för att ämnesomsättningen/förbränningen inte ska sänkas.
Eftersom jag vill hålla mig under 500 kalorier om dagen, MEN fortfarande kunna äta nått litet varannan timme ungefär så kan de ju blir lite knepigt.
Då är de ju en satans tur att det finns knäckebröd.
Vissa sorter innehåller ju jätte mycket kalorier, men mättar nästan ingen.
Sen finns de ju dom som innehåller 30 kalorier styck, och är både god och otroligt mättande.
Har ätit en halv sådan idag och är faktiskt inte så jätte hungrig.
Men sen ska man ju helst dricka ett glas vatten 20 minuter innan man äter, eftersom det tar 20 minuter för kroppen att känna sig mätt, och sedan äta i små tuggor väldigt långsamt, och helst dricka ett par klunkar vatten mellan varje tugga.
Man blir otroligt kissnödig, men det hjälper. Du känner mig mätt redan efter ett knäckebröd!

Här har ni en bild på underbröden.
De heter wasa delikatess, men det finns hur många olika sorter som helst, bara att läsa innehålls förtäckningen,





Frågan är om jag ska träna före eller efter jag har gått ut och gått med hunden. Han ligger och sover nu, så de kanske vore lite elakt att väcka honom.
Jaja, får se hur jag gör.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0