48,8 kg

Som rubriken säger.
Det var precis så mycket som vågen visade idag.
Är jag glad?
Inte så värst faktiskt. För jag vet att hade jag skött mig från första början så hade den inte visar plus över huvud taget.
Har varit ute och gått med hunden idag. Ska träna och sen gå ut och gå med henne igen.

Måste bara skriva av mig lite.
Jag stör mig nått så fruktansvärt på människor som läser bloggar om folk som har fullt utvecklad ätstörning, och skriver hat kommentarer till dom.
Skriver att "varför uppmuntrar du folk?", "så jävla svårt är det inte att bara ta och äta lite".
Dom som skriver sådant har ingen aning om hur det är att ha ätstörning.
Jag har själv inte haft det, men jag kan ana hur det känns.

Tänk er själv. Att någon lastar upp en ENORM portion av mat som ni verkligen hatar, som ni bara vill kräkas av att se.
Ungefär så är de för en med ätstörning. Fast det gäller alla sorters mat.
Om det verkligen hade varit så lätt att bara slänga åt dom en maträtt som är verkligen skitgod, och dom börjar äta. Hade vi då lagt ner så pass mycket pengar och resurser på att hjälpa dom som ar ÄS?
Anställa psykologer, fixa behandlingshem och lägga tider hos BUP?
Nej, så fungerar det inte i samhället. Tyvärr.
Att ha sig ur en grov ÄS är så förbannat mycket svårare än ni tror. Så tänk på de nästa gång ni lägger en kommentar.
För tror ni verkligen dom mår bättre av att läsa "du är vidrig och patetisk"?
För de är nog den känslan dom har inom sig varje dag redan.

Well, nu har jag inte tid att skriva ut massa osammanhängande skit.
Här ska det tränas !


Kommentarer
Postat av: Anji

Bra sagt :)

2010-12-16 @ 18:49:13
URL: http://isallaboutcontrol.blogspot.com
Postat av: Nemi

Tack för kommentaren, kul att någon uppskattar bloggen!=)

Måste bara fråga... menar du allvar med att du inte är äs?

2010-12-20 @ 02:22:29
URL: http://ashtray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0